Rövidre sikerült az első tesztjük

Az egri futam arra volt elegendő Gondi Csabi és Buza Zsuzsa számára, hogy pár versenykilométert gyűjtsenek és picit közelebb kerüljenek a Citroen C2R2-höz.

Kaptatok egyből egy kis nehezítést az Eger Ralin, mi történt a kocsival?

- Semmi baja nem volt míg a parc ferméből szervizbe mentünk, de ahogy indultunk az első gyors rajtjához, elkezdett háromhengerezni a kocsi. Gondoltuk, ha bemelegszik megjavul, de volt, amikor kéthengerezett vagy le is állt. Nagyon megijedtünk, amikor elkezdett a Citroen háromhengerezni, azt hittük nagyobb a baj, de szerencsére nem volt az. Kiment a gyújtó trafósor. Vissza is fordultunk, és irány a szervizpark. Másfél perc alatt megcsinálták nekünk Laciék a kocsit. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy nagyon szépen köszönöm Bakó Lacinak az alkatrészt és a maximális segítséget, mert, ha ő nem áll a rendelkezésünkre, akkor még szuper ralizni sem tudtunk volna.

 

Hol tudtátok folytatni a versenyt?

- Az első nagy kör után, azaz négy gyorsasági szakaszt kénytelenek voltunk kihagyni és az ötödiktől folytathattuk. Így mentünk három gyorsaságit és kettő etapot sajnos. Számunkra összesen most ennyi jutott, de így is többet mehettünk, mintha egy métert sem tudtunk volna autózni. Nem azért voltunk ott, hogy pontot gyűjtsünk, vagy a dobogóra hajtsunk. Teszt jelleggel indultunk, és tényleg nagyon vártuk, hogy az autóba ülhessünk végre. Bár az alatt a három gyors alatt minden méter boldogság volt a kocsival. A hasonló problémák elkerülése végett kellett volna gurulnunk a kocsival, ha az időjárás engedi. Ezt a hibát nem követjük el újra, ki fogjuk próbálni legközelebb, mert csak jön a jó idő, az nem lesz akadály.

 

Hogy érezted, mennyire lesz nehéz összebarátkozni a kis Citroennel?

- Annak ellenére, hogy keveset tudtunk menni, továbbra is azt mondom, hogy ez egy teljesen más dimenzió. Annyira jó érzés benne ülni, hogy elmondhatatlan. A dinamikája, a gyorsulása, a fékezése, a váltási idő. Brutális a kocsi. Eddig is a szívembe zártam, de most még jobban. Mindegy, hogy teligázon vagy félgázon megyek, nekem már az élmény számít. Igaz, saját magunknak azért néztük az időnket, hiszen elment előttünk a mezőny, hogy a végén rajtolhattunk. A részeredmények azt mutatják, hogy ez az autó maximálisan tudja, hogy akár a dobogón végezzünk, a többi majd rajtam és a navigátoron fog múlni. Az időnk majd menet közben mutatja, mikor sikerült összeszokni a kocsival.

 

Miskolc vagy külföld a további terv?

- Mivel az egyik vágyam ez a kocsi volt, a másik pedig külföldön indulni, így továbbra sem adom fel. Viszont a mostani esetből tanulva lehetséges, hogy elmegyünk a Miskolc Ralira és majd májusban egy osztrák versenyre. Menni kell egy komplett versenyt, ahhoz, hogy aztán nyugodt szívvel induljunk el Ausztriába. Valamint jövőhéten lesz az élményautóztatás, ahol idén is részt veszünk, ott is gurulunk egy keveset legalább.

 

Reklámpartnerünk:

BOTT Hungária Kft.; PEOT Hűtéstechnika Kft.; TÍMÁR-SPED Kft.; ST-TRANSZ Kft.; CONTROLL EUROPE Kft.; HBL PRODUKCIÓ Kft.; Tóth Csaba E. V.

 

Szöveg: Tiba Anita

Fotó: Salánki Gábor