Lengyel János: Nagyon készültünk rá, de a technika közbe szólt

Lengyel János és Váradi Zoltán a pályafutásuk eddigi leghosszabb versenyén vannak túl. Nagyon készültek rá a srácok, ennek ellenére mégsem sikerül célba érniük a Steelvent Ózd Ózd Rallye-n.


A hétvégén megrendezett Steelvent Ózd Rallye-n a Historic mezőnye előtt voltatok előfutok. Hogy éreztétek magatokat az első, hosszabb versenyeteken?

- Sziasztok! Mondhatom, hogy úgy készültünk rá mintha ez lenne életünk első és legfontosabb versenye. Nagyon fel voltunk pörögve, a pénteki napon annyit mentünk a pályákon amennyit csak tudtunk, már fejből ismertük a zagyvarónai kanyarokat. Élveztük az egészet, igyekeztünk minél pontosabb itinert írni, hogy ne érjen minket semmilyen meglepetés vasárnap. Szombaton 11:15-re kellett mennünk a adminisztratívra, előtte még átmentünk a sámsonházi és a vizslási gyorson biztos ami tuti alapon. Az adminisztratív után kaptunk rajtszámot és megvolt az előfutói eligazítás, nagyon sok ismerőssel találkoztunk. Átbeszéltük, hogy ki milyen gumival megy kinek, hogy tetszenek a szakaszok stb. Ezalatt megérkezett a csapatunk a versenyautóval. Gyorsan felraktuk rá a rajtszámot és büszkén mutogattuk mindenkinek, hogy nézzétek mi is indulunk az Ózd-Salgó Rallyen! Nagyon jó volt ott lenni. Azt éreztük, hogy mindent megtettünk azért, hogy egy jóízűt autózzunk a legendás Salgó pályákon! 

 

 Fizikailag és mentálisan is komolyabb megterhelést jelent egy ilyen verseny, mint a MARB. Hogy bírtátok?

- Mentálisan rendben voltunk, minden megvolt, átbeszéltük és felépítettük az egész hétvégét. Fizikailag a meleg volt az, ami legjobban megviselt minket. A szombati szuperspeciál késő délután kezdődött nekünk, ott is meleg volt, de nem annyira, mint vasárnap. Ráadásul szombat éjszaka kiadós eső verte el a környéket, ezért hatalmas volt a páratartalom, ami miatt még nagyobb volt a hőérzet. Szoktuk mondani: izzadtunk, mint k..va a templomban. :)

 

 Volt valami technikai problémátok?

- Sajnos volt. Az első gyors utáni etapon éreztük, hogy alacsony fordulaton nem úgy viselkedik az autó, mint eddig. Nem vette a lapot, mintha túl sok üzemanyagot kapna és nem tudja elégetni. „Bebutult” a kocsi, viszont amint elérte az ötezres fordulatot, kisimult és megindult. Nagy jelentőséget nem tulajdonítottunk a dolognak. Volt még előttünk két gyors, megjavítani mi nem tudjuk az út szélén, ezért igyekeztünk az optimális tartományban használni a kocsit majd a szervizben megnézzük, hogy mi lehet a probléma. A sámsonházi gyors után úgy éreztük, hogy megjavult. Az egy tempós pálya és sokat mentünk magasabb fordulaton, így nem jelentkezett a probléma. Volt egy rövid etap, amin szintén kicsit siettünk, így ott sem volt észlelhető. A vizslási gyors rajt várakozójában leállítottuk a kocsit amíg felvesszük a sisakot és előkészülünk. Ott már nem akart beindulni. Nem tudjuk, hogy van-e összefüggés, de csinált már olyat, hogy melegen nem akart indulni. Betoltuk, elrajtoltunk. Majd kb. 1,5 km megtétele után, amikor beértünk Kazárra, elkezdett 3 hengerezni a kocsi. Majd 2 henger. Így még próbáltunk haladni vele hátha elérünk a célig, és utána szerviz, de nem bírta. Kiálltunk egy bekötő útra, ahova szerencsére be tudott jönni a szervizcsapat, és kötélen behúztuk a szervizparkba a kocsit.
Csalódottan szembesültünk a ténnyel, hogy a kettes és a négyes hengerben a dugattyú hozzáért a gyertyához, plusz valami kopogó hang hallatszott a motor lendkerék felőli oldaláról. Így sajnos fel kellett adnunk a várva várt versenyünket. Csalódottak és mérgesek voltunk, mert nagyon sok energiát, pénzt tettünk bele, és csak rövid ideig tudtuk élvezni a versenyt.

 

Melyik volt a kedvenc szakaszotok?

- A zagyvarónai gyors tetszett, de a sámsonházit jobban élveztük a tempós részek miatt.

 

Hogyan tovább? Hol láthatunk Titeket legközelebb?
- Erre a kérdésre nem tudok most válaszolni. Több opció van, amint megszületik a döntésünk, ígérem jelentkezem! Biztos hogy folytatjuk tovább, de változásokat, újításokat fogunk eszközölni!

 

Partnereink:

L&ZS Vas Fém Kft., Eneos-olaj.hu, Szakál-Met-Al Kft., Fun Carter Kft., Winner-Bau 2000 Kft., Borca Motorsport, Team Galgalog Sped.