Kardos Norbert: Végre tesztelhetem az új gépet!


Kardos Norbi szombaton a dömsödi pályán fogja tesztelni az új Honda-t.

 

Szia Norbi! Hova, és milyen edzésre mentek a hétvégén?

- Sziasztok! Szombaton a dömsödi pályára megyünk edzeni. Ez egy Short Track pálya, az idei verseny naptárban is szerepelt.

 

Ez lesz az első bevetése az új építésű QUAD-nak?

- Tesztelni kell a Hondát, hogy milyen lett. Ha valami hiba van, azt most vegyük észre, ne verseny közben. A beállításokat is nagyon ki kell tapasztalni, hogyan jó menni vele. Szoknom kell még, minden motor más! Hondám még nem volt, de az első körök után bizakodó vagyok. Szerintem minden rendben lesz, és hamar ráérzek!

 

Kikkel mész edzeni?

- Mindkét csapattársam, Matus Gabi és Hrutka Dávid is részt fog venni az edzésen. Nagyon szeretem az ilyen jellegű „együtt motorozásokat”, mert sok esetben tudunk segíteni egymásnak, tanácsokat adni.
Dáviddal azonban egy kategóriában fogunk versenyezni, így minden fortélyt azért nem osztok meg vele! :D Természetesen, ahol tudom segítem. Mögötte szívesen beérném a második hellyel is, de azért nem adom könnyen magam még neki sem! :D
 

Mikor voltál utoljára edzeni?

- A vírus helyzet miatt nem nagyon tudtunk motorozni az elmúlt időszakban. Túrázni jártunk, de azt is a Suzukival. Short Track pályán már nagyon régen voltam, szóval nagyon várom már!

 

Milyen alkatrészek működésére vagy igazán kíváncsi?

- Valójában ez a motor egy „hybrid”. Egy Honda CRF450 cross motor blokkját építettük be egy Honda TRX 450 quad vázba. Rengeteg munka és tervezgetés van benne! A motort darabokra szedtük, kicseréltük a szükséges alkatrészeket, felújítottuk az egészet. A futómű is teljesen fel lett újítva, mondhatni az egész motor zsír új!
Sok egyedi megoldás található rajta, természetesen a blokk csere sem csak annyiból állt, hogy kivettük gyárit, majd beraktuk ezt… Át kellett alakítanunk a vázon is pár dolgot, hogy erős legyen, és a blokk kis elférjen. Az építés folyamán arra törekedtünk, hogy amit lehet azt a gyári megoldással hagyjuk, minimálisra csökkentve az ebből adódó meghibásodásokat. Ilyen például a vezeték köteg. Nem lett toldva, elvágva. Ez azért különösen fontos, mert a KTM-nél többször is probléma volt a kábelezéssel, itt valószínűleg nem lesz.
Kíváncsi vagyok, hogy a blokk hogyan bírja a fokozott igénybevételt. A fékek, váltó, kuplung hogyan működnek.

 

Köszi a beszélgetést Norbi! Kíváncsi vagyok majd a beszámolódra is az edzésről.

- Köszönöm szépen!
Nagyon nagy köszönet Édesapámnak, hiszen Ő segített a motort építeni, valamint az egyedi megoldásokhoz beszerezni a szükséges alkatrészeket. A rengeteg „matekozásról” nem is beszélve…

 

 

Reklámpartnereink:

Pet Pack Kft., Fémtiszta Kft., Lajosházi Csaba E.V., Lajosházi Méréstechnika Kft., Central Tréning Kft., Golf Kft., WG Plan Mode Kft., Getz András E.V., SBS Kft., Varrivál Kft., Qualitekt Kft., Király-Szerszám Kft.